Je bežné, že poistená nehnuteľnosť mení počas života svojho majiteľa, niekedy aj viac ako len raz. Poistná zmluva predstavuje záväzok poistníka hradiť poistné a poisťovne vyplatiť poistenému poistné plnenie pri splnení dohodnutých poistných podmienok. Čo v prípade, ak poistený už nie je viac majiteľom? Ako správne informovať o tejto veci poisťovňu?
Aké doklady je potrebné doložiť poisťovni?
Poisťovňa potrebuje, aby ste preukázali prevod vlastníckeho práva poistenej nehnuteľnosti na nového majiteľa. Je dôležité si uvedomiť, že vlastnícke právo prechádza na nového majiteľa až dňom zápisu vkladu do katastra, nie podpisom rezervačnej, kúpno-predajnej, darovacej či inej zmluvy.
Dokumenty, ktoré oficiálne potvrdzujú zmenu majiteľa nehnuteľnosti sú:
- Rozhodnutie z katastra o povolení vkladu vlastníckeho práva
alebo
- List vlastníctva s uvedením nového vlastníka a dátumom vkladu
Rozhodnutie o povolení vkladu doručuje kataster automaticky všetkým zmluvným stranám poštou alebo elektronicky a štandardne to trvá približne 30 dní.
Čo nie je potrebné do poisťovne zasielať?
Z vyššie uvedeného vyplýva, že nie je potrebné posielať do poisťovne PREMIUM kúpnu, kúpno-predajnú či darovaciu zmluvu, návrh na vklad do katastra alebo zápis záložného práva.
Tieto dokumenty nepostačujú, keďže v zmysle katastrálneho zákona (162/1995 Z. z.) nadobúda nový vlastník vlastnícke právo až po povolení vkladu zo strany katastra.
Ako nás o tom informovať?
E-mailom:
Zašlite scan alebo kópiu potrebného dokumentu na adresu:
📧 spravapoistenia@premium-ic.sk
Online:
Použite našu elektronickú podateľňu na webe:
🌐 https://premium-ic.sk/elektronicka-podatelna
Kedy zanikne poistná zmluva?
Poistná zmluva bude ukončená ku dňu povolenia vkladu, teda v deň, keď je nový vlastník nadobúdanej nehnuteľnosti zapísaný ako vlastník v katastri.
Po spracovaní žiadosti zašleme poistníkovi oznámenie o zániku poistnej zmluvy. Súčasťou tohto oznámenia bude aj informácia o prípadnom nedoplatku alebo preplatku. Preplatok vrátime na účet, z ktorého sa poistné uhrádzalo, alebo na účet uvedený v žiadosti.
Potrebujete poradiť?
V prípade otázok sa obráťte na:
svojho finančného sprostredkovateľa, s ktorým ste zmluvu uzatvorili, alebo
priamo na nás:
📞 Infolinka: 0850 888 988
📧 E-mail: spravapoistenia@premium-ic.sk