Škoda z poistenia majetku

Čo by ste mali robiť po vzniku škodovej udalosti?
Ihneď po vzniku škodovej udalosti
V prvom rade ihneď konajte a pokúste sa zabrániť zväčšovaniu škody. Provizórne opravte prasknuté potrubie, zakryte dieru v streche alebo vykonajte iné nevyhnutné opatrenia. Následne odfotografujte všetky poškodené veci. Zachyťte detaily aj celkový pohľad na miesto škody a príčinu poškodenia.
Poisťovni nahláste škodovú udalosť čo najskôr. S celkovou opravou a odstraňovaním poškodených vecí by ste mali počkať, až kým nedostanete pokyn od poisťovne.
V prípade potreby môžete využiť bezplatné asistenčné služby od spoločnosti Europ Assistance na tel. čísle +421 2 2051 0837
Kedy volať políciu?
Políciu by ste mali neodkladne kontaktovať v súvislosti so škodovou udalosťou v prípade, že máte podozrenie z pokusu alebo spáchania trestného činu. Toto oznámenie neodkladajte, môže to skomplikovať celý proces riešenia vašej poistnej udalosti.
Čo potrebujete k nahláseniu škodovej udalosti?
Pri nahlasovaní škody si pripravte tieto informácie:
- číslo vašej poistnej zmluvy
- vaše identifikačné údaje (meno a priezvisko alebo názov firmy)
- osobné údaje (dátum narodenia alebo IČO)
- presný dátum a miesto vzniku škody
- detaily o príčine a rozsahu poškodenia
- číslo bankového účtu pre rýchle zaslanie poistného plnenia
Po prijatí vášho oznámenia zaregistrujeme škodovú udalosť v našom systéme. Číslo poistnej udalosti vám pošleme emailom alebo oznámime telefonicky hneď po dokončení registrácie.
Ako prebieha likvidácia poistnej udalosti?
Škodu môžete nahlásiť elektronicky, telefonicky alebo písomne poštou.
Po oznámení vašu udalosť zaregistrujeme a pošleme vám číslo poistnej udalosti e-mailom alebo telefonicky.
Po registrácii vašej poistnej udalosti vás ihneď kontaktuje náš likvidátor. Podľa typu a rozsahu škody s vami dohodne ďalší postup. Môže ísť o obhliadku škody technikom, vyžiadanie potrebných dokumentov, alebo kombináciu oboch postupov.
Ak máte naplánovanú obhliadku, pripravte si poistnú zmluvu. Tento dokument pomôže technikovi rýchlejšie posúdiť vašu situáciu a urýchli celý proces likvidácie.
Po získaní všetkých potrebných dokumentov likvidátor posúdi váš nárok na plnenie a vypočíta výšku škody. O ukončení likvidácie vás budeme informovať písomne, vrátane spôsobu výplaty poistného plnenia.
V niektorých prípadoch nemôžeme vašu škodu alebo jej časť uhradiť. Ak nastane táto situácia, pošleme vám písomné vysvetlenie s podrobnými dôvodmi zamietnutia. Vždy sa snažíme o transparentný prístup a jasné odôvodnenie nášho rozhodnutia.
Pri likvidácii poistnej udalosti od vás môžeme požadovať tieto doklady
- doklady k posúdeniu nároku na poistné plnenia (dodací list, kúpna zmluva, potvrdenie o zaplatení, atď...)
- doklady za opravu
- doklad o neopraviteľnosti poškodenej veci
- znalecký posudok
Nahlásenie škodovej udalosti
Online
Škodovú udalosť nahlásite rýchlo a jednoducho prostredníctvom stránky Online hlásenie škody. Škoda je ihneď zaevidovaná v systéme poisťovne a vy obratom obdržíte pridelené číslo škodovej udalosti.
Emailom
Nahláste nám vašu škodovú udalosť emailom. Vyplnený formulár Hlásenie poistnej udalosti nám pošlite na adresu:
Telefonicky
Infolinka našej poisťovne je Vám k dispozícii každý pracovný deň
od 9:00 hod do 17.00 hod.
Potrebujete asistenciu?
Pomôžeme vám pri odstránení príčin havárie, živelnej udalosti či odblokovaní dverí?
Službu poskytuje spoločnosť Europ Assistance s.r.o
nepretržite 24 hodín denne, 7 dní v týždni na telefónnom čísle: