Čo treba robiť pri vzniku škodovej udalosti?
- Ihneď po vzniku škody
- Kedy volať políciu?
- Čo potrebujete k nahláseniu škodovej udalosti?
- Ako prebieha likvidácia poistnej udalosti?
- Pri likvidácii poistnej udalosti môžu byť potrebné nasledovné doklady
Ihneď po vzniku škody
- Zmiernenie následkov škody: Zabezpečte, aby sa škoda nezväčšovala (napr. oprava poškodeného vodovodného potrubia, provizórna oprava strešnej krytiny atď.)
- Zdokumentujte vzniknutú škodu: Pripravte fotodokumentáciu všetkých poškodených vecí aj celkový pohľad na udalosť, ktorá viedla k poškodeniu.
- Oznámte poisťovni, že nastala škodová udalosť
- Počkajte s celkovou opravou poškodeného majetku alebo s odstraňovaním zvyškov poškodených vecí na pokyn poisťovne.
Kedy volať políciu?
Vždy, keď je v súvislosti so škodovou udalosťou podozrenie z pokusu alebo spáchania trestného činu je nutné volať políciu.
Čo potrebujete k nahláseniu škodovej udalosti?
- číslo poistnej zmluvy
- identifikačné údaje poisteného (meno a priezvisko / názov spoločnosti, dátum narodenia / IČO)
- dátum a miesto vzniku škodovej udalosti
- informácie o príčine vzniku škody a rozsahu poškodenia
- číslo bankového účtu pre poslanie poistného plnenia (pre urýchlenie výplaty poistného plnenia
Na základe Vášho oznámenia je škodová udalosť evidovaná v informačnom systéme. Číslo poistnej udalosti po dokončení registrácie obdržíte e-mailom alebo telefonicky.
Ako prebieha likvidácia poistnej udalosti?
- Oznámenie škodovej udalosti prebieha už uvedenými spôsobmi a to elektronicky, telefonicky alebo písomne poštou.
- Po oznámení škodovej udalosti je udalosť zaregistrovaná v našom systéme a klientovi posielame číslo poistnej udalosti emailom alebo telefonicky.
- Po registrácii poistnej udalosti je poistený/poškodený kontaktovaný likvidátorom škodovej udalosti.
- Podľa typu a rozsahu škody je poistený kontaktovaný technikom, aby sa dohodli na obhliadke škody alebo zaslanie informácie s vyžiadaním dokumentov potrebných na likvidáciu poistnej udalosti. Škodová udalosť môže byť riešená aj kombináciou uvedených postupov.
- Pokiaľ máte možnosť predložiť pri obhliadke škody poistnú zmluvu je potrebné si ju pripraviť.
- Po doložení všetkých potrebných dokumentov likvidátor posúdi nárok na poistné plnenie a vypočíta výšku škody.
- Klient je informovaný písomne o ukončení likvidácie poistnej udalosti a je informovaný aj o spôsobe výplaty poistného plnenia (na účet).
V prípade, že v priebehu likvidácie škodovej udalosti sa zistí, že škodovú udalosť nie je možné zlikvidovať a vyplatiť z nej poistné plnenie, poisťovňa písomne oznámi klientovi výsledok šetrenia škodovej udalosti a podá vysvetlenie prečo nie je možné poistnú udalosť ukončiť a poslať poistné plnenie.
Pri likvidácii poistnej udalosti môžu byť potrebné nasledovné doklady
- Doklady k posúdeniu nároku na poistné plnenia (dodací list, kúpna zmluva, potvrdenie o zaplatení, atď...)
- Doklady za opravu
- Doklad o neopraviteľnosti poškodenej veci
- Znalecký posudok
Súbory na stiahnutie
Hlásenie škodovej udalosti
.pdf 287 KB (platnosť od 01.02.2023)
Hlásenie škodovej udalosti
.docx 217 KB (platnosť od 01.02.2023)