Škoda z poistenia zodpovednosti

Škoda z poistenia

Čo by ste mali robiť po vzniku škodovej udalosti?

Som poistený

Informujte poškodeného o vašom poistení zodpovednosti za škody. Zachovajte pôvodný stav poškodenia pre vyšetrenie poisťovňou. Vytvorte fotodokumentáciu a zabezpečte kontakty na svedkov.

Pri zraneniach ihneď zavolajte zdravotnú pomoc. Taktiež si zapíšte meno a kontaktné údaje poškodeného.

Nikdy neuznávajte nárok poškodeného na náhradu škody bez súhlasu poisťovne. Neplaťte škodu z vlastných prostriedkov a škodu svojej poisťovni nahláste čo najskôr.

Som poškodený

Ak vám niekto spôsobil škodu, zachovajte jej pôvodný stav pre vyšetrenie. Vytvorte fotodokumentáciu, získajte kontakty na svedkov a zabráňte ďalšiemu rozširovaniu škody. Tieto dôkazy budú kľúčové pri riešení vašej poistnej udalosti.

Zistite, kto za škodu zodpovedá a bezodkladne u neho uplatnite nárok na jej náhradu. Ako poškodený sa môžete priamo obrátiť len na svoju vlastnú poisťovňu.

Od škodcu získajte písomné vyhlásenie o zavinení škody a informácie o jeho poistení zodpovednosti. Škodu môžete nahlásiť poisťovni PREMIUM prostredníctvom webového formulára, telefonicky, e-mailom alebo písomne. Po nahlásení vám pridelíme číslo poistnej udalosti a začneme jej šetrenie. Zároveň poisteného škodcu vyzveme, aby škodu nahlásil aj vo svojej poisťovni. Údaje o vinníkovi a jeho poistení zodpovednosti sú nevyhnutné pre pokračovanie v likvidácii škodovej udalosti.

Celý proces si vyžaduje vašu aktívnu spoluprácu, preto si uschovajte všetky dôkazy a komunikujte s poisťovňou.

Čo potrebujem k oznámeniu škodovej udalosti
  • dátum, čas a miesto vzniku škodovej udalosti
  • číslo poistnej zmluvy, z ktorej bude vyplatené poistné plnenie
  • príčina škody (popis udalosti)
  • rozsah škody vrátane odhadovanej výšky škody
  • identifikačné údaje poisteného
  • identifikačné údaje poškodeného

Po nahlásení zaregistrujeme vašu škodovú udalosť v našom systéme. Číslo poistnej udalosti vám pošleme e-mailom alebo oznámime telefonicky hneď po dokončení registrácie.

Ako prebieha likvidácia poistnej udalosti?

Škodu nahláste elektronicky, telefonicky alebo poštou.

Ihneď po nahlásení zaregistrujeme vašu škodu v systéme a pošleme vám číslo poistnej udalosti e-mailom alebo telefonicky. Následne vás kontaktuje náš likvidátor, ktorý prevezme váš prípad.

Podľa charakteru a rozsahu škody k vám pošleme technika na obhliadku alebo vás požiadame o zaslanie potrebných dokumentov. Často využívame kombináciu oboch postupov pre dôkladné posúdenie škody. Pri zložitejších prípadoch môžeme kontaktovať aj ďalšie osoby, úrady alebo štátne orgány. Ak plánujeme obhliadku, pripravte si poistnú zmluvu, ak ju máte k dispozícii.

Po získaní všetkých potrebných dokumentov náš likvidátor posúdi váš nárok a vypočíta výšku škody. O ukončení likvidácie vás informujeme písomne a zároveň vám oznámime, kedy a akým spôsobom dostanete poistné plnenie na váš účet.

V prípade, že zistíme, že škodu nemôžeme uhradiť, pošleme vám písomné vysvetlenie s konkrétnymi dôvodmi, prečo nemôžeme poistnú udalosť ukončiť a vyplatiť poistné plnenie.

Dokumenty na stiahnutie

Nahlásenie škodovej udalosti

Online

Škodovú udalosť nahlásite jednoducho vyplnením formulára na našej webovej stránke. Pripravte si číslo poistnej zmluvy a kliknite na tlačidlo Online hlásenie škody.

Online hlásenie škody

Emailom

Vyplňte formulár Hlásenie poistnej udalosti a odošlite nám ho na nižšie uvedenú emailovú adresu.

likvidacia@premium-ic.sk

Telefonicky

Infolinka našej poisťovne je Vám k dispozícii každý pracovný deň
od 9:00 hod do 17.00 hod.

0850 888 988

Potrebujete asistenciu?

Pomôžeme vám pri odstránení príčin havárie, živelnej udalosti či odblokovaní dverí.

Službu poskytuje spoločnosť Europ Assistance s.r.o 
nepretržite 24 hodín denne, 7 dní v týždni na telefónnom čísle:

+421 2 2051 0837