Pre klienta síce môžu byť relatívne praktickou formou ako rýchlo zdieľať informácie o svojich poistných udalostiach, mali by ste však poznať podmienky pri ktorých je tento spôsob zo strany poisťovne akceptovateľný.
V prípade malých škôd nám do PREMIUM Poisťovne môže klient doručiť fotky a videá, ktoré uznávame ako podklady.
V prípade veľkých škôd je však virtuálna obhliadka zatiaľ nepostačujúca a je potrebný osobný výjazd obhliadkára.
Rôzne aplikácie či programy dokážu pri snímaní detailne opísať, čo sa v priestore nachádza a tiež rozpoznať a vypočítať predbežné poistné plnenie, aby ste mali prehľad.
V súčasnej dobe virtuálne obhliadky predstavujú aj isté riziká z pohľadu bezpečnosti.
Môžu byť obmedzené kvalitou kamery, svetelnými podmienkami a internetovým pripojením, ktoré môže viesť k zhoršeniu kvality podkladov a k nedostatočnému alebo nesprávnemu posúdeniu poistnej udalosti.